Thursday, September 1, 2011

Lotnictwo 2004-07


Wymagania DARPA zakladaja mozliwosc rozmieszczenia sil zadaniowych wojsk ladowych gotowych do walki, na co najmniej 3 dni, bezposrednio z bazy na kontynencie (USA) do dowolnego teatru dzialan w ciagu 96 godzin. To pozwoli ominac potrzebe powolnego transportu morskiego lub niewygodnego czekania - gdy zawiedzie transport powietrzny. DARPA twierdzi, ze zaawansowane materialy w pokryciu i budowie kadluba umozliwiajace plywanie oraz nowe technologie budowy silnika czynia projekt wykonalnym. Technologie, kt�re bylyby wykorzystywane w poczatkowej fazie badan, to zbiorniki kompensacyjne, kt�re umozliwiaja utrzymywanie sie na wodzie i w powietrzu bez balastu i elektrostatyczny/atmosferyczny naped. Pierwsza wersja wymagana przez program WALRUS ATD zostala pokazana pod koniec kwietnia. DARPA planuje przyznac wiele kontrakt�w na 12-miesieczna faze definiowania koncepcji, po kt�rej maksymalnie dwie grupy beda kontynuowac wstepny projekt, z kt�rych wybrany bedzie jeden na poczatku 2007 r., aby zbudowac wersje testowa. Po koniec kwietnia, w dniach otwarcia projektu, udzial potwierdzily takie firmy jak: UK's Advanted Technologies Group oraz firmy amerykanskie Aereos Aeronautical Systems i jednostkowe firmy pracujace nad napedem hybrydowym dla statk�w powietrznych takie jak: Aereon, Millennium Airship, Ohio Airship i Quantum Aerostatics.