Thursday, July 21, 2011

Novinky MPM Issue 16


U� prvn� pohled do krabice Tamiya s Hum-merem M 1025 me presvedcil, �e pr�ve on bude m�m druh�m modelem vehiklu 1/35. Stavebnici toti� pova�uji za nejlep��, kter� kdy mezi auty vznikla. Ke stavbe nen� co dodat, k zd�rn�mu v�sledku postac� dodr�et n�vod, dobre si rozmyslet zda otevr�t dvere, peclive vybrat kamufl� a ve�kerou energii nasmerovat k patine a st�nov�n�. Tr�barevn� NATO standard pova�uji za smutn� a tak jsem si jej schoval na nejak�ho dal��ho Hum-mera. Zbyla mi tedy pou�t, presneji receno p�skov� barva na v�ech ploch�ch. Zakoupil jsem barvy Tamiya XF-59, Humbrol 94, lak GSI H30, redidlo B�lek a z �upl�ku vyt�hl olejov� barvy a pigmenty Star dust. Je�te pred barven�m jsem si model rozdelil na velk� pocet podsestav, kter� jsem barvil, st�noval a patinoval oddelene. Jinak by patina casto takzvane �nezac�nala", proto�e do �zk�ch prostor nebo spletit�ch uzlu bych se nedostal. Jde o tyto podsestavy: hol� r�m podvozku, karos�rii bez predn� kapoty, stre�n� c�st, dvere a disky kol. V�echny ostatn� d�ly jsem tak� barvil a patinoval samostatne. Prvn� vrstva patrila str�kac�mu tmelu Tamiya surfa-cer white fine ve spreji, jen� vytvoril kontrastn� podklad k preshadingov�m car�m kolem v�ech detailu pomoc� barvy Tamiya XF-64. Kamufl�n� barva vznikla naredenou barvou (1:10) Tamiya XF-59 tak, aby co nejv�ce prosv�taly hned� c�ry preshadingu.